torsdag 31 maj 2012

Underligt uppfostrad hund jag har

För en stund sen så drabbade jag av ännu ett Stepfordwife-infall och bestämde mig för att sno ihop en sockerkaka (om jag ska vara ärlig så är jag mest ute efter att äta smeten faktiskt, mina sockerkakor blir sällan särskilt höga just därför) och börnade igång elvispen.


Stora Skräcken tycker inte om oväsen. Det åskade perkele tidigare idag och det gillade hon inte alls. När hon är hos päronen och mammuten ska ta på sig jackan och skorna i hallen så går Skräcken därifrån eftersom min mamma väsnas och välter saker i parti och minut. Oväsen bör alltså undvikas.


Jag vispade på, blandade och hade mig och till slut när jag proppat i mig smet och vräkt ner det som blev över i en sockerkaksform och skjutsat in den i ugnen så stod Skräcken bredvid mig och blängde uppfodrande. 


Hon ville slicka visparna!!


Hos päronen äts det vispgrädde lite oftare än Socialstyrelsen rekommenderar och då låter mammuten alltid hunden slicka visparna när hon vispat klart. 


Vad kan man säga? Sockerkakssmet slank ner det med......

2 kommentarer:

Mallan sa...

Ja såklart! Smeten är ju godare än kakan ;-)

Anonym sa...

Ja det är mums! Alva älskar sockerkakssmeten och slinkar och kör runt med skålen lång stund efter att det är slut.. :)