måndag 21 mars 2011

Dagen som gått

Var ledig idag. Skulle sova länge. Vaknade av magkatarr och två katter som hoppade på min mage. Muppar.

Kvart i 10 mötte jag upp Husmyran och hennes fina Alva (golden det med) så åkte vi till Ängsjö för en skogspromenad där med Kjell och hans Sheila (även hon en golden).

Vi var lite oroliga för att det skulle vara blankis hela fem kilometersslingan men det var det inte. Vi promenerade och hundarna for som dårar!

På vägen hem stannade vi till och handlade lite mat, det var där jag hittade Memma, desserten från helvetet. Hem och grädda pannkakor som jag åt med kall äppelmos, ja den måste vara kall!!

Sen blidde jag så trött att jag tog reklamluntan som kom idag under armen och gick och la mig. Sov middag i 1½ timme. Välbehövligt.

När jag vaknat ordentligt tog jag mig en rejäl titt på mitt privata Beirut......



Mitt vardagsrumsgolv!!

Nej din galning det är inte JAG som strimlar tidningar i parti och minut.
Det är Skräcken som tycker det är helfestligt att slita papper i småbitar, det låter ju så kul!

Ja det går åt många svarta sopsäckar i det här hushållet. Just nu har jag tre nya rullar. De kommer ta slut på nolltid.

Man får ont i ryggen av att böja sig 56 000 gånger för att plocka upp små j*vla pappersbitar så nu måste jag nog vila igen. På soffan den här gången.

Inga kommentarer: