onsdag 2 mars 2011

Magsjuka on the kennel

Om du är äckelmagad så hoppa över det här inlägget!!!

I förrgår började Maddie (hon som tror hon är människa) spy. Mådde urk.

Så igår morse fick hon ris till frukost och verkade må bättre. Samtidigt började Mabel (som bestämmer) att spy. Precis när middagen skulle delas ut. Så hon blev utan.

Vid sängdags tog jag valpen Alma under armen och traskade upp på övervåningen. Naturligtvis var Skräcken med. Larsson tog med sig Maddie upp.

Halv ett vaknade jag av att min näsa höll på att frätas bort. Jag tände lyset och såg att Alma hade bajsat. Diarre. Som STANK!!! Upp ur sängen och torka bort. Somna om.

Vakna halv fyra av att det stank igen. Värre den här gången. Tända lampan. Se århundradets j*vla koblaja som Alma så generöst fått ur sig. Upp och torka. Somna om.

Under natten vaknade jag till flera gånger av att hundar på nedervåningen kräktes. Det ljudet misstar man sig inte på.

Halv sju hade Alma sovit klart. Hon skällde tills jag vaknade. Tog upp henne i den hela 90 centimeter breda sängen som jag redan delade med min bulgariska kulstöterska (Skräcken). Hon skulle leka lite först men sen sov vi ihop. En hel timme faktiskt!

Sen dök Larsson upp i dörrhålet vid halv åtta. Hon berättade att Maddie spytt ner sängen. Tog valpen och hennes hage under armen och gick ned på nedervåningen.......

......och där såg det ut som efter en spritfest för 14-åringar, det var spyor och bajs precis överallt! Så det var att ta ut hundar i omgångar och skura alla golv.

Nu ligger de helt utslagna allihop. Ja, utom Alma då som just nu har egen fest i vardagsrummet och tuggar på en pappersrulle. Hon är betydligt piggare än genomsnittet.

Ska bli en spännande dag det här.....

Inga kommentarer: