onsdag 30 mars 2011

Spegel spegel på väggen där.....

Dagen började med att Husmyran, jag och hennes hund som fyller tre år idag åkte till Bromma Zoo. Om du inte varit där så rekommenderar jag ett besök. Supermycket att välja på till bra priser!

Blev olika sorters tuggben och godis till Skräcken. Typ enda gången hon lyder är när hon vet att jag har hennes favoritgodis i ficka. När vi handlat klart (Alva fick välja en leksak, det får man när man fyller år) så åkte vi hem och plockade upp Skräcken och sen åkte vi till en rastgård där vi mötte upp två andra hundkompisar. Vid ett tillfälle så sprang de andra tre hundarna ner till staketet för att skälla och glo på hundarna på andra sidan så sa jag till Skräcken att "Du stannar här". Eftersom hon visste vad jag hade för smaskens i fickan så lydde hon.

Strax efter att vi kommit hem igen dök papput och brorsan upp för att fixa lite till här hemma. Nu åkte rullgardinen upp i sovrummet och spegeln sitter på väggen i hallen. Upptäckte att katterna är spegelapor som gärna står där och beundrar sig själva. Även Skräcken har stått där några gånger och glott på sig själv. Inget fel på självförtroendet bland husdjuren i den här familjen inte.

Själv har jag inga som helst problem med att blunda och springa förbi.....

Inga kommentarer: