tisdag 1 mars 2011

Idag tisdag

Nu har lilla Alma bott på kenneln sen i söndags. Skitungen Raringen känner sig som hemma och lever om efter bästa förmåga.


Hon sov i mitt rum inatt igen men imorse fick hon inte komma upp och gosa i sängen. Det får ingen göra som bajsat på sig och sen klampat omkring i det!

Hon har redan lärt sig saker av de andra hundarna. Som när man börjar göra iordning deras mat. Då skäller de så förbannat att man behöver hörselkåpor för att slippa permanenta skador. Idag var det en pytteliten röst med och skällde, gissa vems?

Samma sak när vi kom hem igen från Knutby, VOFF VOFF VOFF lät det om hela huset. När vi kom in hörde vi ett voff voff voff. Oj vad rädda vi blev.....

Vi släppte ut Den Förskräckliga i vardagsrummet där hon räjsade, voffade och fick smaka kanelbulle. Sen försökte hon hoppa upp till mig i soffan. Gick väldigt "så där". Jag var snäll och lyfte upp henne för lite gos.

                                          Mallig eller??

Min våldsamt attraktiva inavels-look här med mössa inomhus fyller sin funktion.

Jag smälter in.

Inga kommentarer: