måndag 28 mars 2011

Genusdebatt

Det har ju ett längre tag pågått en debatt angående barnkläder. Om jag fattat det rätt så vill de som protesterar att barnkläder inte delas upp i pojk och flickvarianter utan att allt bara är Barnkläder.

Jaha.

Gäller det bara barnkläder att allt ska vara lika? Då ber jag att få åberopa åldersrasism. Bara för att vi är vuxna så behöver väl inte våra kläder delas upp på en dam respektive en herravdelning?

Eftersom jag redan nu med tanke på att jag väger 66 kilo till mina 180 centimetrar får leta SATAN innan jag hittar nåt som passar så skulle jag ju tycka det var helfestligt att få leta en stund till. Helst bland slipsar, kalsonger och pullovrar.

Eller.....så låter man kläderna fortsätta vara uppdelade MEN man kan ju vara wild and crazy och köpa från "fel" avdelning om man ser nåt där man vill ha på sig eller nåt man vill att ens unge tar på sig.

Jag tycker det låter enklare. Hur känner du?

Inga kommentarer: