söndag 27 mars 2011

Snickare och Målare sökes!

Det här är mitt sovrumsfönster. Man har ju hört uttrycket om att "Hissen inte går ända upp" men att "Persiennen inte går ända ner" känns mer obekant.



Den här rara glipan gör att alldeles snart kommer jag vakna 03.30 av att solen lyser rätt in mina ögon. Förra våren och sommaren byggde jag en mur med kuddar där. Fungerade finfint tills katterna tyckte kuddarna gjorde sig bättre på golvet.

Så nu är jag nyss hemkommen från Jysk där jag köpte rullgardiner. En till sovrummet och två till vardagsrummet. Solen kommer runt hörnet under tidig eftermiddag och vräker sig in in genom två stora fönster. Blir plänty varmt härinne då så nu hoppas jag att rullgardinerna ska hålla värmen lite på avstånd.

Sen blev det en sväng in på Bauhaus också.



Vill ju gärna måla om i vardagsrummet, eller näe det vill jag inte alls för att måla är skitjobbigt! Men färgen måste ju upp på väggarna på nåt sätt.

Det är här du, käre snickare och målare kommer in i bilden.  (wanna-be duger!!)

Komma hit och måla och sätta upp lite rullgardiner åt hjälplöst miffo?

Inga kommentarer: