tisdag 29 mars 2011

Papputens födelsedag

Bara för att man fyller år slipper man inte komma hit för att borra upp lysramperna jag köpte häromdagen och spegeln jag fick i julklapp. Tyckte den hade vilat till sig färdigt.

Brorsan var med också. Men på spegeln så hade den vackra ramen lite sprickor så den åkte vi och bytte. De hann iallafall med att borra hål, ha sönder en av borrarna som böjde sig och sätta upp ljusrampen innan de kastade in handduken för idag. Fortsättning följer imorgon.

Ett par timmar senare åkte vi hem till mammut och papput för att äta middag. Biff Rydberg bjöds vi på. Efter det blev det sockerkaka, jordgubbar och grädde.

Skräcken var paketöverlämnerska (ja, man får hitta på egna ord).


Det var tydligen väldigt roligt att malla sig med ett paket. Så roligt att hon fick mutas för att lämna ifrån sig presenten. Sen fick hon slita sönder pappret och sånt är ju alltid kul. Som bekant.

3 kommentarer:

illika sa...

Min äldsta hund älskar att bära på saler och bli mutad för att släppa dem. :) Som att leda en annan hund i flexikoppel, bära en handväska genom t-centralen, sno oskyldiga förbipasserandes vantar och handskar om inte de mindre oskyldiga husse och matte vill frysa om händerna... Sånt.

illika sa...

saker*

Kennelflickan sa...

Åh vilken duktig hund du har!!
Min har svart bälte i att sno ätbara grejer från små människor (barn) och hon gör det snyggt, jag märker ingeting förrän jag hör en unge gallskrika!