lördag 16 juli 2011

Efterhängsen hund, sur katt och shitloads med toapapper!

Igår åkte vi hem. Då hade jag haft Skräcken som ett plåster sen torsdagkväll då jag började plocka ihop min saker. Jag har ju svart bälte i att sprida ut mig så det tar en stund att samla ihop allt igen. Ännyväjj, hon såg att jag började packa och vet att det betyder att jag kan vara på gång att åka nånstans. Så hon punktbevakade mig ända tills vi gemensamt hoppade in bilen. Hon slocknade på 12 sekunder och sov hela vägen hem, jag fick väcka henne utanför porten.


Släpade in all min packning och möttes av katterna. Simon ville gosa men Douglas surade. Som fan!! Han tyckte jag varit borta för länge. Han såg till att vara i samma rum som jag, bytte jag rum följde han efter men han såg till att hålla sig i andra änden av rummet.


Efter ett par timmar åkte vi till rastgården och när vi kom hem igen hade han surat klart och ville gosa.


Skräcken har sovit sen vi kom hem med väldigt korta avbrott för mat och promenad. 
Idag har hon varit hos päronen för jag har tvättat och städat. Tog av tyget på alla soffkuddar, tvättade dem och hade sen århundradets brottningsmatch här hemma för att få in kuddarna i sina fodral. Jag vann men det tog både tid och kraft. Har ingen lust att göra det för ofta så nu får djuren sluta äta hallon, choklad och annat kladd i soffan :) När allt var på-krängt igen ville Douglas ligga inuti soffan och vila, det fick han.


Skurade badrummet gjorde jag också, staplade upp allt toapapper jag köpt.

Ja, jag kanske tog i när jag handlade men va fan. Nu reder jag mig ett tag iallafall.


Jag köpte såna här idag, platta persikor.

Super goda! Ifall du undrar så har persikor samma laxerande effekt som nektariner så det var kanske tur att jag köpte mycket papper.


Nu när hemmet är städat ska jag lägga mig i badet och jag tänker INTE låta Skräcken hoppa i, hon vill gärna det men jag tror hon har fästingar kvar som jag ännu inte hittat och dem vill jag INTE ha!

Inga kommentarer: