onsdag 13 juli 2011

Grå himmel

Idag har vädret varit lite trist, jämngrått och lite kylslaget ända tills 18.30, då dök solen upp. Men eftersom jag idag är lätt rosa var det kanske bra. Så jag sov middag. Läääänge. När jag vaknade var jag vrålhungrig och gjorde en maträtt jag inte ätit sen jag var 9 år. Fattiga riddare.


Det var kanongott, hittade björnbärssylt i kylen och det var perfekt till!

Sen har jag slängt sopor och röjt lite, jag är ju en mästare på att stöka ner. Men jag har faktiskt haft aktiv stöka-ner-hjälp av de två yngre hundarna här. Som för övrigt är helt värdo att ha som vakthundar, de skäller hela dagarna på allt möjligt. Idag fick de syn på ett rådjur inne på grannens tomt och hej och hå vilket liv det blev. Men en timme senare satt jag inne och pratade i telefonen när det knackade på dörren. Hundarna hade inte sagt ett ljud om att det kom nån. Min kompis fick vara med i luren när jag öppnade ifall det var mördaren, en väldigt artig sån som knackar i så fall, men det var elektrikern som skulle in i grannhuset och jag hade nyckeln. Hundarna fjantade sig duktigt för honom. När han kom och lämnade tillbaka nyckeln DÅ voffade Marodören. Så j*vla dags då!

Sen tog jag en dusch och smörjde in mig med bodylotion efteråt, sen jäklar gällde det att vara snabb från badrummet till mitt sovrum för hundarna gillar bodylotion.

Nu är det bara två dagar kvar här och det gäller att göra det mesta av dem. Skulle vilja ta en bunke och gå iväg och plocka massa smultron men då vill jag inte ha med hundarna eftersom de snor bären och är allmänt stökiga men lämnar jag dem får min hund psykbryt. Alldeles nyss var jag och hämtade posten och jag var borta säkert hela tre minuter och min hund väntade på mig vid grinden och bar sig åt som om vi inte setts på 14 dagar. Då hoppar hon och det rivs. Nicht so skönt på rosa skinn. Well, vi får se hur det blir. Här tar man en dag i taget.

Det mest ansträngande jag gör här är att vattna tomatplantorna, blommorna och lite hos grannarna. Det tar säkert sammanlagt en kvart och efteråt känner jag mig så duktig så, men det är väl så det ska vara när man har semester?

Inga kommentarer: