torsdag 14 juli 2011

Mitt liv som friskus!

Nu har jag varit här på ön sen i fredags och i ärlighetens namn så räcker det nu. Jättemysigt här på alla sätt och vis men jag måste hem till katterna. Enligt mammuten som matar dem varje dag så har de tråkigt och Douglas tuggar sönder posten i takt med att den ramlar ner i brevlådan. Skulle vara fint att vara hemma ett par veckor och sen ta en vecka här igen. Men nu är det asfaltslängtan.

Jag har fått sol på mig och frisk luft så det räcker ett tag. Nivån på blodet i kroppen har sjunkit betänkligt och det tackar jag alla j*vla mygg för. Skräcken har shitloads med fästingar, jag plockar av allt eftersom jag hittar dem. Två feta igår och två feta idag. Hon får sår där de suttit så hon behöver också hem till betongen för att få upp blodmängden igen.

Kroppen är laddad med vitaminer så jag fattar inte att jag sover på nätterna, borde flänga som en duracellkanin.

Intaget under veckan:

24 st burkar med Coca-cola (ja ja, inte så vrålnyttigt kanske. Men gott!)
1 liter juice
4 kilo nektariner
1 kilo vindruvor
2 askar hallon
8 kiwi
2 grapefrukter
2 påsar ruccola
ett gäng tomater ihop med mozzarella
fattiga riddare
några mackor med Kavli räkost (never leave home without it)
en påse Polly
en rejäl dammsugare
en påse blandade nötter

Trots detta sover jag som en gris inte bara på nätterna utan har sovit middag varje dag också! Hur går det till?

1 kommentar:

Lisa & grabbarna sa...

Ojjjj.. du borde vara mer vitaminberikad än en vitamintablett efter allt detta.. tröttheten berör nog på klimatombytet ;)