fredag 22 juli 2011

I väntan på att dippen ska vända uppåt

I rastgården finns det körsbär, sura som sjutton men de slinker ner ändå. Skräcken plockade ett körsbär, spottade direkt ut det och blängde på mig. "Är du tokig?!"


Gudrun har lånat ut sin springer spaniel Mimmi till uppfödaren där hon bor nu i 8 veckor med sina tre bebisar. Gudrun ville inte vara utan hund så länge så hon fick låna Chelsea som just nu löper och är galet pippnödig. Hon ber Skräcken ställa upp och det är Skräcken snäll och gör.

                                                          Pipp-paus


Sen kan lite shopping göra en glad en liten stund. På Hemtex var det tokrea så jag köpte ett ljusfat och tre blocksljus som present till mitt nymålade vardagsrum. När hösten kommer så finns det plänty med kastanjer att plocka så såna ska jag dekorera fatet med. Så länge de nu får ligga kvar. Jag brukar plocka kastanjer varje höst och göra lite fint med men katterna tycker om att putta ner kastanjerna och sen jaga dem över golvet.




Här står Skräcken med en ny kompis, Lily. Hennes matte har dött så hon bor nu hemma hos Skräckens kompisar Alice och Stella. Lily är obegripligt söt. Liten, lurvig och har en fin mustach. Hon och Skräcken är förtjusta i varandra. Idag såg jag att när Skräcken låg och vilade i skuggen kom Lily och juckade på hennes ena ben. Om vem som helst annan hade gjort så hade de fått spö, men Inte Lily. Henne fick vi människor säga åt att sluta.




Inga kommentarer: