söndag 10 juli 2011

Semester

Det går verkligen ingen nöd på mig härute. Igår hörde jag glassbilens truddelutt hela dagen. Vid nio-rycket på kvällen stod den precis utanför grinden. Nämen hoppsan. Tyvärr har de slutat med Marängcup (fascister!) men pistageglass är ju gott så det blev en låda sånt. Funkade kanon att äta till frukost!

                                            Åtta jätteglassar till mig

Eftersom möblerna här är vita gäller det att välja var man befinner sig när man äter grön glass och man har svart bälte i att spilla.



Så jag äter mina glassar ståendes. Utomhus. Eftersom soffan inte går in i tvättmaskinen blir det nog bäst så.


Här ligger min hund och vräker sig innanför glasdörrarna. Till och med hon visar respekt för vita möbler och har ännu inte en enda gång försökt klättra upp och mysa in nån av sofforna.

Efter morgonpromenad och lunch för hundarna tog jag cykeln och flängde iväg till ICA. På vägen fick jag syn på det här.


Men det tar jag och hoppar över. Förresten höll jag på aldrig komma hem igen för jag stannade och plockade smultron ungefär var femte meter.



Eftersom jag inte såg några smultronsugna huggormar så tyckte jag det var bäst att passa på. De här skvalpar nu i min mage.

När jag väl kom tillbaka så satte jag mig i bersån en stund, den är gömd bland massa doft-jasmin.

                                                Iskall coca-cola satt som en smäck efter cykelturen

Sen sken solen perkele så jag la mig och solade. I bikiniöverdel och trosor. Hrmpf! Var tionde minut var det nån av de tre hundarna som kom och buffade på mig och ville ha lite kärlek. Det gick så bra så.


                                                 Amber tio år vill ha lite av min middag


                                                          Galli (Gallagher) snart två räcker ut tungan

Sen kan man roa sig med lite mer dragkamp, men nu har jag stängt dörren till mitt rum så hundarna får hålla till godo med sina leksaker.

                                                Jessie och Galli

Inga kommentarer: