tisdag 26 juli 2011

Gullungar!

Så, iväg åkte vi till http://www.bigbrazzel.se/ för att hälsa på Mimmi och glo på hennes ungar. Men även Chanel har småttar, hon valpade dagen efter Mimmi så vi hade några att glo på.
Valparna är 4½ vecka nu och det är då jag tycker de är som allra finast. De ser ut som små marsvin men rör sig som hundar. Sjukt gulligt!

Mimmi blev jätteglad när vi kom. Det var ett tag sen vi sågs. Katarina och hennes man Mats hade dukat upp gofika åt oss. Hon gör vansinnigt goda kanelbullar!! Men först petade vi på alla valpar. Och tog lite bilder.

                                             Mimmis storväxta pojke Leonard

Här är en liten tik från Chanel, den ungen blev jag lite kär i för jag gillar ju när de är små och taniga. (Så hur kommer det sig att min hund ser ut som en bulgarisk kulstöterska???!!)

                                                 Vattenskål eller swimmingpool?

När man är liten så tar man inte så stor plats i en hundsäng:



Det gick väldigt bra att sova på trädäcket också. Älskar sättet som valpar sover på med benen rakt bakåt!


Vi var där i ungefär två timmar. Strax innan vi skulle gå fick vi träffa Zelda, den enda hunden på kenneln som inte är en springer spaniel.


                                                                   Old english sheepdog


Sen åkte vi hem, hämtade upp våra hundar, åkte till rastgården där pipp-festen med tre löptikar tog vid. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

sicka gullpluttar o luktade gott gjorde dom väl oxå

Anonym sa...

jätte fina bilder specielt den på zelda
måste vara svårt för gudrun att åka därifrån utan vare sej mimmi eller valpar

Anonym sa...

Vilka fina bilder du tog, javisst är juvelerna underbara och Leonard är ju min favorit, jag önskar att jag hade möjlighet att ha två hundar men jag hoppas att hans nya hem inte blir så långt bort så att jag kan få träffa honom ibland. Än en gång Kennelflickan, du kan då verkligen få till bra text till bilderna, herders till dej

Gudrun sa...

Jag som skrev 09,13 är Gudrun, men varför skickas mitt inägg som anonym fast jag har loggat in ?