torsdag 21 juli 2011

Strejk?

Ja man kan tro att det utbrutit vild strejk här men så är det inte. Det är bara jag som har en liten dipp och funderar mycket. Hur ska det va? Hur ska det bli? Ska det NÅNSIN ordna sig?? Såna saker som snurrar i huvudet på mig och då får det inte plats med så mycket annat.

Skräcken då? Jo tack, hon mår bra. Just hon tappar hon all päls och hanhundarna vill gärna lukta henne i rumpan och då blir hon galen så ett löp är alltså nära förestånde.

Förresten lyckades jag nästa knycka en vinflaska igår. Jag var med mammuten och handlade. När maten var inhandlad skulle hon in på Systembolaget och jag dök upp när hon betalade. Ett par kompisar stod i kön så jag pratade med dem samtidigt som jag packade ner vinflaskorna i en påse.
Helt plötsligt frågar damen som stod efter mamuten i kön
-Var är min vinflaska?
-Inte vet jag, svarade jag.
-Men den stod här nyss?!

Det visade sig att kassörskan hade kört ner tantens vinflaska ihop med mammutens vin så jag hade glatt packat den i vår påse. Hoppsan och förlåt!

Inga kommentarer: