fredag 26 augusti 2011

Bad-bilder

Nu har 15 av 16 hundar badat i sjön. Den som fick stanna hemma är Den-där-jävla-Annie, hon löper.

Vi tog dem i tre gäng, sex stycken, fyra och sist fem.

Kameran tog vi bara med sista svängen. För då var Giisen (Alma) och lilla Ellie med. Ellie är dotter till Annie, hon var en av de som föddes när Wennborgskan och jag var barnmorskor och Larsson låg på sjukhus i april. 

Ellie är sin mors dotter. Vid fyra månaders ålder har hon ett uppfodrande skall "kom hit och släpp ut mig sa jag!!", hon bryr sig inte om vad hon heter, hon forcerar grindar och galler och anser att världen finns till för henne. När vi åkte till badet satt hon i mitt knä och gosade, när vi åkte hem hade hon geggat ner sig så hon fick åka baksäte. Där levde hon rövare så pass att jag tittade på Larsson och frågade:

-Fanns det INGEN annan unge i den kullen du ville ha??!! 
-He he, sa Larsson

Det fanns tydligen inte det. Men hon är rackarns gullig.


                                                   Jag, Ellie och Giisen tittar på bad-dårar


                                                      Ellie poserar och ger mig en underlig blick


                                                    Puss på dig skitunge, Giisen bakom oss


                                         Giisen vill ha kärlek. Fjånkan längst till vänster o sen Vilda




                                    "Så här gör Rimbosarna var de står, och var de sitter o var det går..."

3 kommentarer:

Ewa sa...

Du är då inte riktigt redig, du.

Gudrun sa...

Fina bilder och det verkar vara ett bra ställe för hundbad. Ligger sjön långt från kenneln?

Kennelflickan sa...

Larsson: Man blir som man umgås ;)
Gudrun: Sju minuter med bil så det är nära.