söndag 28 augusti 2011

Vatt iss dä pråblämm?

Idag fick jag höra att allt jag inte gillar påstår jag vara "kommunistfasoner".

Jaha.

Det kom sig när en bekant berättade att de precis skolat in sin ettåring på dagis och då måste de sy en docka (efter en mall de får av dagiset) som ska representera barnet i fråga.

Eftersom en ettåring inte är en klippa på att prata så ska föräldrarna komma på ett tecken för sonen som personalen kan kalla barnet. Nej han har inget fel på hörseln men de ska ändå komma med ett tecken, en signal som ÄR barnet.

Jag hade flera förslag jag tyckte de kunde lämna. Alla var sjukt vulgära.

Well min goda läsare, är inte kommunistfasoner en j*vla bra sammanfattning av dagispersonalens ideer eller är det för milt?

6 kommentarer:

Anki sa...

Det där kan jag tendera att svara lite vasst på känner jag just nu...så jag väntar lite. Men om jag kommer ihåg, ska jag gärna svara och bringa lite bättre förståelse för personalen vid ett senare tillfälle! :-)

Kram (Förskollärare Anki) :-D

Kennelflickan sa...

Vet du varför alltså? Skulle vara bra att få veta för föräldrarna fick ingen förklaring (som de förstod iallafall) och vet inte alls varför.
Kram tebax :)

Anonym sa...

HAHAHAHAHA!!
Du vet, jag är ju i princip kommunist, men eftersom jag vet vad du menar med kommunistfasoner kan jag inte annat än hålla med. Jag får också ett styng av ågren inför flickans stundande dagishäng.
Kram från din för evigt; Josefin

Kennelflickan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kennelflickan sa...

Jossan - love of my life - du har många gånger fått stå ut med att höra mig vråla "KOMMUNISTFASONER!", men fördelen är att du vet precis vad jag menar. Puss till dig, E och flickan!

Elisabeth Björck Orvehed sa...

Jag satt också och knåpade ihop dockor till ungarna när de började på dagis. Men när de slutade fick vi inte dockorna. Hamnade de kanske i något voodoo-lager?