måndag 29 augusti 2011

Ett erkännande...

....inte nog att jag vrålar KOMMUNISTFASONER när jag blir less, jag har andra inte helt politiskt korrekta uttryck för mig (alla som är förvånade klappar nu - nähä, det var väl fan vad tyst det blev...)


När nån kamrat sagt nåt osedvanligt dumt så KAN det hänt att jag tittat på vederbörande och i en inte helt genomvänlig ton frågat:
"-Vad fan är det med dig, är du sosse eller??!!"


Jag har funderat på var detta förakt kommer ifrån och svaret kom från mammuten. När jag och mina bröder var småttar så bestämde hon och papput att de skulle ta med oss på allt möjligt i allafall EN gång för att vi skulle få se hur saker går till. Bra tänkt faktiskt. Men det slog visst lite skevt. 


Exempel på saker vi blev medtvingade på: 


Högmässan
Första maj-tal
Lyssna/Titta på Hoola Bandoola och Södra bergens balalajkor
Skit-tråkiga museer
Park-teater


Som jag tolkar det så gjorde Första maj och Hoola Bandoola störst intryck. 
Fast inte på nåt vidare positivt vis tydligen.

Inga kommentarer: