tisdag 9 augusti 2011

Halv-vuxen typ

Jag skärpte mig. Det bidde inget MTV, det bidde ligga på soffan och surfa efter bilder på Don Henley. Du vet han i The Eagles? Han är nu ungefär 387 år (okej då, 63) men osar fortfarande sex-on-legs. Om han ringde på dörren och sa "Jo hej, jag har tio minuter över" så skulle han inte behöva tjata värst länge. Inte alls faktiskt.


                                                               Säks-bömb!

När jag hade dagdrömt färdigt om honom, det tog en stund, så började jag diska. 
Jag bor själv med tre husdjur och har mer disk än en normal trebarnsfamilj. Hur går det till?Jo, katterna äter på små tallrikar. Flera om dagen. Skräcken äter ur en hundmatskål eller en bunke eller ur en djup tallrik. Ja, samma tallrik som jag sen diskar och använder själv.

För ett tag sen var det nån som frågade Magdalena Ribbing i DN om inte det var schnuskigt att låta husdjur äta från människotallrikar och det var det tydligen. Jösses. Jag har nog gjort värre saker än så. Och det har du med.

Sen använder jag väldigt många dricksglas på en dag. Varför vet jag inte men så är det. Nyss när jag stod och ställde in rena glas i skåpet fick jag syn på mina champagneglas och undrade varför en människa (jag) som inte ens gillar champagne har 14 glas för sagda dryck.

När jag funderat klart på det så lagade jag mat, panerad spätta med kokt potatis och skagenröra. Det var gott men inte helt enkelt när det stod tre dregglon och tiggde. Men det gick. Och de fick det sista. Direkt från min tallrik bah! 

Ajj äm ö schnusk, jäss ajj äm!

Inga kommentarer: