måndag 1 augusti 2011

Med mammuten på IKEA.

Efter att ha varit i rastgården med min löptik (som nu är på väg in i höglöpet och letar därför efter killar att pippa sig lite med) och sen lekt frisör genom att färga håret, öronen och pannan på en kompis, ja håret var med flit, att sen båda öronen och pannan blev en smula rödfärgade ser vi som bonus, så ville jag till IKEA för att köpa nytt gardintyg.


Så jag ringde mammuten. Det är ju hon som får sy så det blir gardiner sen. Hon sa okej och vi drog dit. Där upprepade sig samma jevfla mönster som alltid, det som jag lyckas förtränga varenda gång.


Har man min mammut med så ska det inte lökas omkring i varuhuset och tittas på grejer. Det ska inhandlas det man kom dit för och sen är det järnet till kassan som gäller. Hon har lärt sig vart alla genvägar finns på IKEA så hon slipper titta på nåt i "onödan". Att stå i kassankön tog längre tid att vad allt annat tog sammantaget (hitta tygavdelningen, mäta upp sex meter tyg, klippa, lägga i vågskålen, få en prislapp och gå till kassan).


Sen undrar hon varför hon aldrig hittar nåt på erbjudande eller så. Svaret är skitenkelt.
FÖR ATT HON INTE TITTAR!



3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det är en konst att gå in på IKEA UTAN att titta, beundransvärt.
KRam Agneta

Kennelflickan sa...

Det är faktiskt mest bara irriterande...för jag är en gloapa :) Kram tebax

Gudrun sa...

Hahaha, jag gör precis som din mammutnär jag är på IKEA