måndag 8 augusti 2011

Två sugiga mataffärer


Här i ghettot finns två mataffärer, Hemköp och Coop. Båda är kass.


Coop bygger om och lanserar sig som "Ghettots modernaste mataffär" och här är min kommentar till det: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!


Den är så dålig att den gör ont. I hyllorna står allt huller om buller, hälften av djurmaten finns i en hylla men för att hitta resten behöver man förflytta sig tre gångar bort. Det finns en kyl med Delicatosaker. Nergerbollarna/chokladbollarna gick ut 7:e juli men står glatt kvar. Jag hittade en marmeladask som gick ut i juni. Vet du hur länge marmelad håller? 300 år ungefär. 


Igår ringde L från Coop, hon letade efter dammsugarpåsar och undrade om jag sett dem någonstans därinne men jag kunde inte hjälpa till. Hon ringde 10 minuter senare och hade hittade dem - bredvid juicen. But of course!!


Jag köpte Yes "nya" variant på diskmedel. De där sorterna som ska vara mysiga mot händerna. Jag har inte märkt så mycket av det men det beror nog på att hela min hjärna blev förvirrad. Det kändes skitskumt att diska i nåt som luktade duschcreme!



Inga kommentarer: