onsdag 31 augusti 2011

Det där jevfla Coop!


För ett tag sen berättade jag ju om att Coop här har byggt om och lanserar sig som vår modernaste mataffär. HA HA HA!


Jag var där nyss och hade släpat med mig lite tomflaskor som stått till sig ett tag. Avdelningen för returglas ligger lite vid sidan av. Det finns en egen ingång dit men man kan även gå dit efter kassorna. 


Jag gick dit utevägen och höll på att slå ihjäl mig. Dörrarna öppnades inte. Så jag gick runt och frågade en kille som jobbar där ifall den avdelningen var stängd eftersom dörrarna var låsta.
-Nej då, de har bara glömt att öppna den.  



Jaha. Det finns två apparater att stoppa flaskor i och en var trasig men det gjorde inget för jag behöver bara en liksom. Efter 10 tomflaskor stanna apparaten och skrek att nu var det fullt och att jag måste tillkalla personal. Det finns en telefon på väggen för det ändamålet. 
När jag lyfte på luren så tutade den upptaget. Hejja.


Tillbaka in i affären och tala om för killen där att "en maskin är trasig och den andra är full och i telefonen tutar det upptaget". Stackars killen fick i stort sett TVINGA iväg en annan kille för att fixa, arbetsmoralen är hööööög på Coop här. Nej, det är inte som jag hittar på utan jag hörde när killen sa "Mäh...fan jag har ingen lust".


Jag var helt less så jag orkade inte gå tillbaka med mina sista flaskor utan jag köpte bara ett paket cigaretter. På vår "modernaste mataffär" gör man det genom att trycka på en liten skärm och få ut ett kvitto. Men den maskinen var trasig. Så jag letade upp nästa maskin och fick faktiskt ut ett kvitto. Till kassan och betalade för att gå till maskinen som i utbyte mot betalt kvitto spottar ur sig ett paket cigg. 


Men se, det var slut i den maskinen så jag blev hänvisad till en annan maskin. Den står i andra änden av affären. 


Jag traskade igenom hela butiken, gick till maskinen. Fick ÄNTLIGEN det jag betalat för och bestämde mig för att "Nä, nu har jag handlat färdigt i den här jävla skitaffären"

Inga kommentarer: