onsdag 10 augusti 2011

Kommer sitta som klistrad!

Nu är tydligen deltagarlistan till "Mästarna mästare" spikad.

Deltagare är blablabla, blablabla, blablabla och STEFAN SCHWARZ!




Om du inte vet vem han är går det bra att lämna namn och adress så kommer jag och ger dig smäll. Stefan är Sveriges bästa och tuffaste fotbolls-back genom tiderna.
Brutet ben?
Han spelade vidare.
+42 grader inne på planen under fotbolls-VM 1994?
"-Vi är inte här för att känna efter om det är varmt" var min hjältes kommentar på det. Stenhård!

Ett tag spelade han för Arsenal, en kompis till mig var säljare inom affischer och sånt. Han gav mig en kanonfin affisch på Svarre i Arsenalkit. Den satte jag upp på baksidan av sovrumsdörren så jag kunde se den från sängen. Jag var/är stor beundrare av honom.

Vid ett tillfälle var jag på ett event i Göteborg och det var stor fest på ett Scandichotell. Där bodde landslaget. Min kompis Kristofer, som jag alltid gick på fotboll med och som var väl medveten om min besatthet, ropade på mig, höll i mig och sa lågt: 
"-Titta till vänster men TA DET LUGNT.
Det gjorde jag. Och där stod han, Stefan Schwarz! Jag blev helt starstruck och kände att jag måste ju få byta iallafall ETT ord med honom. Han stod i träningsoverall (såg lite udda ut med massa festklädda människor runt) med några andra spelare som jag inte hade ögon för.

De stod bredvid receptionen så jag gjorde mig nån miffig ursäkt för att gå dit och frågade nåt. Sen vände jag mig mot HONOM och sa nåt väldans spirituellt och helfestligt typ:
"-Och här står du?!" 
Min hjälte blev rosa på kinderna, mumlade ett "Mmm", backade ett steg och tryckte fram nån av de andra pojkarna. Fredrik Ljungberg. Som var en total flirtkula men honom var jag inte så intresserad av. Då. Så jag bytte några fraser med honom och gick tillbaka till Kristofer. Resten av kvällen hade jag ett dumflin fasttejpat.

Och nu ska han vara med på tv. Fifan vad jag ska glo. Och spela in. Och glo igen. Kan hända att jag gör som Gunde Svans mamma gjorde en gång i tiden och fotar tv:n. 



Detta TROTS denna anskrämliga frisyr. Men majj gadd vilket smajl!!

Inga kommentarer: