onsdag 17 augusti 2011

Gissa vem?


Den vackra hunden till höger alltså, vet du vem det är?

Det är Shrek - pojken som stal mitt hjärta.

Valpen som jag alltid alltid alltid bar på, kelade med eller sov bredvid. Han blev ett år i april. Vacker som en dag.

Efter att han föddes har det blivit fyra valpkullar till på kenneln och även om det funnits valpar där som har betytt lite extra för mig (Liten Ida och Christopher Robin) så är det absolut ingen som mäter sig med Shrek.

Var han verkligen så speciell?

Ja det var han.

För mig.

Men sen lär man sig också att inte bli så handlöst förälskad i en valp för det kostade på att skiljas från honom.


Här säger vi "Hej då". Jag skulle hem till mitt och lille Shrek skulle flytta ifrån kenneln hem till sin familj. Jag lyfte bara upp honom och då började han pussas.

Åhhh, vad jag hade lärt honom väl.

Han kommer alltid ha en eget plats i mitt hjärta lille Shrek. För dig som inte vet så döpte hans familj honom till Kevin vilket jag förstår. Man kan bara inte stå och ropa Shrek (ja, jo JAG kunde men jag har ingen skam i kroppen) och hoppas bli sedd som halvhyfsat normal.



Här är han fyra veckor och ligger på min säng, ja det är ett påslakan som jag valt själv, vaddårå? Shrek tyckte att det var fint.

Gullungen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jösses ett år redan! Vad tiden springer på. Ståtlig är han din prins och jag förstår att han stal ditt hjärta som liten, hade äran att träffa honom då :) gudomligt söt då!

/A