lördag 27 augusti 2011

Jo just det


Du vet primadonnan Oofie på kenneln, även kallad Våffa? Som är 10½ år, har en väldans massa stolligheter för sig och är to die for?




I början av sommaren när Larsson var invalidiserad och jag hade hand om 36 hundar så vågade ju inte Våffa gå upp eller ned för trappan som leder in i huset.
 De fem stegen var otäcka. Jag fick oftast hämta henne med koppel (vilket var fint eftersom jag inte hade nåt annat att göra...).


Sen åkte Larsson på semester och Wennborgskan hade hand om kenneln. Jag frågade henne hur det gick för Våffa och trappan. Fru Wennborg förstod inte vad jag pratade om.
-Hon går så fint upp och ner själv hela dagarna.


Sen har jag haft semester och Larsson har talat om att 
-Nej, det där larvet har hon slutat med och klarar sig så fint i trappan.


I tisdags kom jag dit. Det räckte att jag klev in på tomten så slutade Våffa gå i trappan.
Hon stod nedanför, plirade mot mig, viftade på svansen i 180 och tog inte ett enda steg i trappjäveln utan att jag hjälpte till.


Jamen jag säger ju att hon är alldeles underbar!

1 kommentar:

Ewa sa...

Jaaaa, bra där. Hon är helt underbar!