tisdag 7 juni 2011

Apdrag

När du hade söndagsmys och sen igår firade nationaldagen så jobbade jag och mina odugliga armar på kenneln.


Igår kom ungefär 56 000 valptittare. Eller okej då, de var inte fler än 14. Men alla var här samtidigt. Som tur var kom det två stycken Katarinor lite före de andra så jag fick hjälp att bär ut valparna. 
Eftersom det var en smula varmt igår ställde vi in tre av valpmatskålarna fyllda med vatten. Först drack alla valpar en halvliter var och sen badade de i resten. De avslutade med att brottas lite i leran som bildades. De såg ut som dalmatiner!


Katarinorna valde varsin av Buddah-boy's systrar, rysligt gulliga. Buddah himself fick finna sig i att bli lite skrattad åt. Om du sett honom förstår du varför. Gulligaste Christopher Robin fick en familj han med, verkar jättebra. Sen skulle alla människor fika. Eftersom jag inte dricker kaffe så är/var jag värdo på att brygga drickbart kaffe men övning ger färdighet. Det var kaffe, saft, bullar och kakor. Fikabrödet hade gästerna tagit med sig. Lovely!


När jag hade mockat och gjort fint i valpboxarna i källaren så fick jag hjälp att bära in ungarna igen. Jag behöver all hjälp jag kan få när jag har ont i armarna och händerna är så svullna att knogarna inte syns. Inget bra att vara hypokondriker för just nu undrar jag om det är så ebola visar sig, men det kan det ju inte vara. Väl?

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är ju värsta proffset på fikakokning men du har ju gått i bra kaffe skola

Kennelflickan sa...

Ja, jag blev ju upplärd av värsta kaffe-drickaren i hela världen :)