onsdag 29 juni 2011

Dä Svidish akipällago

Igår fick jag ett erbjudande om att åka till Blidö och "vakta" ett hus där i 4-5 dagar. Jag får åffkårs ta med mig Skräcken för det ingår två likadana hundar i huset. Den ena är hennes kusin, en fin pojke på 1½ år och den andra är en tioårig "tant".
Huset är fullt utrustat och det är typ spott-avstånd till havet (ifall man nu är en spottig människa). 

Bara ett litet bekymmer, eller två egentligen. 
1.Ta sig dit. Det går bussar till Norrtälje och därifrån buss vidare ut till ön. Men med Skräck och packning...ehhh.
2. Jag är mörkrädd. Som fan! Envisas dessutom med att glo på Criminal minds jämt där folk ta-mig-fan inte är friska på en fläck.

Alltså behöver jag en hagelbrakare och/eller sällskap. Helst båda två faktiskt.
Följa med?

1 kommentar:

Gudrun sa...

Apropå kommunal resväg till Blidö -det går bussar från Tekniska högskolan ända ut till Blidö, vad tusan ska du upp till Norrtälje och göra