onsdag 15 juni 2011

Igår var det utflykt

Kennelägare Larsson är på semester och Wennborgskan är in charge ut på kenneln.

Jag tog med några kompisar som hört om hundarna och sett bilder i över ett år och nu ville de se allt med egna ögon. Vi packade ner lunch och fika och satte oss i bilen.

Vi hjälpte till all bära upp alla valpar till hagen.


                                                        Alcatraz?


Sen fick mina kompisar träffa alla vuxna hundar i tur och ordning.

                                                 Jonna satt still en låååååång stund




                                              Sen överföll hon Ronja och ville har mer gos. Ramsey poserar.


Lilla Giiiisen var populär




När vi hade gjort i ordning valparnas boxar i källaren skulle vi bära ner ungarna igen. Men först gick Linda och jag in och satte oss hos dem. De två äldsta kullarna är åtta veckor nu och ska flytta till sina familjer så jag ville säga Hej då.
Det ville tydligen ungarna också för Linda klagade
"-Jag har bara tre valpar, alla andra är hos dig!"





Och det var de. Jag tror de passade på att hämnas för de gånger jag varit lite sen med deras mat.




För att bli av med den ungen som envisade med att bita mig i nacken la jag mig ner. J*vlar i min låda vad lyckliga de blev, de använde mig som hoppborg!



Det gällde att skydda ansiktet.




En detaljstudie



Det gjorde asont men var helt klart värt det.

Hej då skitungar!

1 kommentar:

Gudrun sa...

Det var en upplevelse att få vara med och se alla valparna och de andra hundarna oxå, jag har aldrig sett så många valpar på en och samma gång, men riktigt fina är de små juvelerna