onsdag 29 juni 2011

Viva Espana

Idag är jag helt sjukt internationell. Till den sena lunchen tog jag fram råa scampi ur frusen som jag tinade och sen fräste på i lite (1,5 dl) olivolja och fyra vitlöksklyftor.
Tant gjorde tapas - gambas al aljillo eller räkor i vitlök som vi säger. Kanongott, verkligen.

Men nu luktar jag som en turkisk bergsby. Risk för att det blir ensam-promenad med hunden ikväll alltså.

Så j*vla värt!
(om dina ögon tåras bara av att LÄSA det här inlägget så kan du ju fundera på varför husdjuren väljer att inte vistas i samma rum som mig)

2 kommentarer:

Anonym sa...

du kan konsten att njuta god mat!!!
kan vara värt en ensam promenad med sådana delikatesser

Lilla Annas skafferi sa...

Åh det var länge sen jag gjorde. Måste göras någon dag, är ju så himla gott!
Och det är värt att stinka lite efter såna mumsigheter :)