torsdag 2 juni 2011

Småttarna utomhus

När grannen PO hade byggt klart valphagen och jag spänt upp en presenning över en del av hagen, både för att ge skugga och skydda mot rovfåglar, så kom två av Larssons kompisar på besök.

De hjälpte mig bära ut alla tjugo valpar. Utomhus var kul!!





Jag gav valparna tre skålar med mat.




Sen gick Jonna in och då bestämde sig alla ungar för att hon var just deras mamma.



Det gällde att passa på med att göra bus!



När jag städat klart i valpboxarna i källaren så bar vi in dem igen.

De flesta sov inom 30 sekunder.

Är det fint väder imorgon så blir det lite mera uteliv för dem.

3 kommentarer:

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Helt ljuvliga!!

Kennelflickan sa...

Absolut!

Anonym sa...

Åh vikka sötingar, men, vikket jobb de medför. Synd att det var så varmt i fredags, annars hade vi kommit men jag tror att Mimmi var tacksam för att jag ställde in resan till dig. Jag hoppas vi kan komma innan valparna börjar flytta till sina nya hem