måndag 27 februari 2012

Dagens fråga.

Jag kom nyss hem ifrån ÖoB där jag köper kattsand. Framför mig i kassakön stod en familj bestående av mamma, blåmes till pappa (ja, det syntes), tre flickor typ 4, 5 och 6 år gamla samt en liten spädgris i vagn.


En av flickorna (Erika hörde jag att hon hette en av de 28 ggr mamman sa till henne) vände sig till mig och frågade:


-Var bor du?


Eftersom ungar tänker lite annorlunda så undrade jag vad/hur hon menade men  frågade inte det utan svarade i stället.


-Jag bor i Ghettot, var bor du?


Då fick jag det mycket informativa svaret:


-Jag bor i fyran!

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Du får passa dig för henne.. Fyran är värre än ghettot!! ;)

Kennelflickan sa...

Ha ha, ja jag får akta mig! Men nu vet jag hur jag ska svara i fortsättningen när nån frågar var jag bor - I elvan!!