tisdag 7 februari 2012

Jo så här är det

Tjillevippmorsan som är duktig på att kommentera (sånt är kul) undrade för några dagar sen varför min hund kallas Stora Skräcken.


Det är ironi, hon är skitsnäll. Om än envis som en rödgris och just nu har hon kottar i öronen för hon hör inte vad jag säger. 


Kärt barn har många namn så hon har väry många. Päronen kallar henne Pruttan (?!), mina kompisar som känner henne kallar henne Jessie, jag kallar henne allt möjligt. Här följer några mer eller mindre pinsamma exempel på det:


Mammas prinsessa, Fisrumpa, Tjock-Stina, Älsklingsbebis, Skithund, Gullstrumpa mm mm.

När jag är sur på henne ropar jag hela namnet jag gav henne, du vet så där som ens mamma gör när hon lackar ur på en, Jessica Liselotte. 



Faktiskt så lyssnar hon bättre på Jessica än på nåt annat.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde hon kallades stora skräcken för att hon mördade små valpar och hade dregel som liknar rabiesfradga.

Kennelflickan sa...

Ja det med men det mörkar jag ;)

Pinglan sa...

Fin skräck!! :-)

Tjillevipp morsan sa...

Hahaha- nu läste jag om din lilla fundering om din husläkare som jag fick syn på när jag skulle skriva här.. hahaha- gud vad jag gillar din humor!

Men nu över till Skräcken. Tack för svaret. Jag gillar ironi så Jessica..mmm- fint (tro fan att hon gillar´t)men Skräcken= lovely :)