söndag 19 februari 2012

Vad jag pysslar med?

Du kanske undrar vad jag håller på med eftersom jag bloggar så dåligt? 


Jo, det är röjning GRANDE som pågår här. Både bokstavligt och bildligt. Bort med skiten på alla nivåer.


Jag har:


Tvättat som en galning.


Släpat ner prylar i källaren (bl a en innerdörr, en tamburmajor och massa mer, alldeles själv).


Släpat kasserade prylar till återvinningshuset.


Vallat hunden of course.


Släng shitloads med tidningar i en containerjevfel sjukt långt ifrån min lägenhet (fick ont i händerna faktiskt!).


Lagat mat (bara en sån sak).


Flera gånger dessutom.


Packat upp min ergorapido-dammsugare jag fick i julklapp.


Släpat iväg kartongen den kom i.


Provkörde den lite på mattan och såg katterna springa för livet.


Sagt 'Hej' till grannen när jag lånade källarnyckeln, hon var magsjuk så jag tog in hennes lilla papillion Cilla till mig några timmar. Douglas som är föremålet för hennes heta låga var inte dugg nöjd med det tilltaget.


Funderat på om 12 år på Hinseberg är värt det bara för att bränna ner en helidiots hus, kom fram till att det är det inte.


Nu ska jag slänga mig i duschen, packa en IKEA-kasse med kläder, äta middag hos päronen och sen åka ut till kenneln. 


Valparna är 4½ vecka nu och fullständigt o-e-m-o-t-s-t-å-n-d-l-i-g-a. Om du kikar in här senare och glor på filmen jag kommer lägga upp får du skylla dig själv :)


Ja, jo förvisso....jag kan även ha ägnat mig åt lite hemligheter.

1 kommentar:

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Härligt att det är fler än jag som är i röjartagen :)

Hojta till när ni är tillbaka så får vi gästa Ängsjö igen..

Puss på alla nosar och en stor till Skräcken från oss!