onsdag 1 februari 2012

Dagen som gick

De senaste dagarna har nyst väldigt mycket. Så pass mycket att jag i förrgår köpte allergitabletter  (ja, jag är pälsdjursallergiker - frågor på det??). Men det hjälpte inte.


Igår kväll förstod jag varför, en riktigt jevflig förkylning bröt ut. Jag gick och la mig med en papperstuss i vardera närborre eftersom det rann ymnigt (ser du vilka ord jag kan!).


När jag vaknade i morse av att katterna återigen promenerade på mig kände jag mig som jag blivit påkörd av en buss ungefär. Vad fint. Halv 11 skulle Skräcken och jag möta A med Alva och vi skulle till Ängsjö för att motionera hundarna. Jag messade henne och erbjöd mig att hoppa över ifall hon inte ville ha en bacillhärd på 180 centimeter i bilen. Men hon kände sig upphängd och nedsläppt hon med så hon var redan full av bassilusker och kände att några till skulle inte skada. Då så. 


Det är skitmånga minusgrader här nu och jag äger ett par varma termobrallor. Som jag glömde att jag har. Trots att jag vet exakt var de ligger!


Vanligtvis går vi 5 kilometer men idag tog vi det kortare varvet på 3,6 km. Hundarna sprang som dårar och det allra bästa var att vi var solokvist där, inte en enda jevla skidåkare!! Jag säger inte att alla skidåkare är idioter men alla idioter är skidåkare. Om du inte tror mig så kolla med nån som du tycker är en riktig helidiot och du ska se att människan gärna åker skidor.


När vi kom hem igen så värmde jag på en burk gulaschsoppa och gjorde två ostmackor till det. Mina mackor har alltid shotloads med ost, jag har ingen förståelse för de som tar två små tunna ostskivor och tycker att "det räcker så".


Sen var det iväg till zoo-affären som ringt och talat om att Skräckens dietfoder kommit. Bra. 


Efter det låg jag på soffan en par timmar och stänkte snor helt enkelt. Fräscht!


Vid 9 på kvällen gick vi ut och mötte upp L med hennes hund Clara (fast hon kallas mest Fisan eller Fis, härom veckan ropade L "Duktig Fis" så att joggaren som sprang förbi oss trodde vi menade honom). Nu var det ännu kallare ute och ska vi ha en gissningslek? Vem glömde att ta på sig termobyxorna IGEN?? 


Väl hemma och ihjälfrusen (fruset snor i näsan är ju mysigt) så tog jag ett varmt bad. Sen smörjde jag in ansiktet med nån mjuk, mysig kräm. Om man under 24 timmar har snytit sig ungefär 826 gånger, förvisso med väldigt mjukt papper gjort av små lamm eller så, så får man trots allt vissa förslitningsskador i näsområdet. Man har skalat av lite skinn. Min mjuka, mysiga kräm kändes varken mjuk eller mysig. Det var mer som att gnugga ansiktet i ett knippe brännässlor. Satan vad det sved. Länge!


Men jag är ren och i sängen är det nybäddat så jag ska strax smörja in mina ben med Helosansalva igen (som hjälper!) och eftersom luktsinnet är ur funktion besväras jag inte av doften heller. Win- win.


Hur var din dag?







2 kommentarer:

Tjillevipp morsan sa...

Hahahaha. Ja du är krasslig men jag skrattar. Jag tycker att du skriver briljant.
Din reflektion om skidåkare - hahaha- klockren! jag bara måste skriva ett inlägg ngn gång om när jag var i Årsta med min vovve och hade ett möte med en idiot på skidor..
Min dag var fylld med; hur man analyserar en resultatrapport.
Jag tror du hellre vill använda nässelsalvan igen än att få mer detaljer om det..

Krya på dig för tusan.

Kennelflickan sa...

Tusen tack för vänliga ord Tjillevippen!

Ja skidåkare är gräsliga, de ÄGER skogen :(

Du har rätt om det där med resultatrapporter...jag går genast och kletar in mig med nässelkräm igen ;)