onsdag 22 februari 2012

Puh!

Det kom två familjer med valpköpare, de föll handlöst för valparna och hade galet svårt att välja varsin.


Det ÄR svårt att välja, jösses, de är ju så fina allihop! Jag hade det väldigt enkelt när jag köpte Skräcken, jag ville ha en ljus tik och bland nitton valpar fanns det en enda ljus hund. Min!


Men först fick jag presenter, familjen O-C hade med sig vackra ljuslyktor åt mig.



Tre såna här snyggingar i olika färger fick jag, tusen tack!!!


Fikabröd från Vetekatten hade de med sig också, jag proppade i mig, kanongott.


Sen gick de ned till valparna igen för att försöka bestämma vilken de ville ha, det blidde fina Petter. Jag messade nyss mamman i familjen och bad henne tala om vad han ska heta för då kan vi kalla honom det redan nu. 


Den andra familjen valde en av de andra pojkarna, jättefin han med (alla är det, på sanning).
De hade sin treåriga goldenhane med hit och han räjsade runt på tomten.

Petter får ju en 'storasyster' nu, Molly, som var med hit. Skräcken fick hälsa på henne ensam i trädgården eftersom hon kan ha lite ideer om främmande hundar som kommer in på tomten. Mollan brydde sig inte så mycket om Skräckens muttrande. Så då gick vi och fikade ihop. 


Valparna lär nu sova i ett sträck tills imorgon, de är som spädbarn, vaken en liten stund och sen sova en lång stund efter det.


De stora hundarna lär också sova gott i natt, de blir alltid trötta när det varit folk här och dagen avviker från rutinerna. Men de gillar folk, de är som klängapor på alla besökare. Skräcken är som vanligt pinsam, hon är SJUKT förtjust i killar och idag var det en sån här. Gissa vilken hund som tejpade fast sig vid hans sida?!





Inga kommentarer: