torsdag 9 februari 2012

En förmiddag med skitmånga hundar

Sov som en stock gjorde Skräcken och jag i natt. Hon har lite ideer min hund. Här sover jag i en 90 cm bred säng och tidigt varje morgon väcker hon mig genom att gny och titta med stooooora valp-ögon på mig. Då säger jag: 'Ja, kom du' och då slänger hon sig upp i sängen. Hemma sover hon bara i min säng om det har varit smällare/raketer ute och hon är rädd, aldrig annars.


Sen var det att släppa in och ut alla hundar i omgångar för lite morgontoalett. Våffa måste man fortfarande varenda jevfla gång säga åt att: 'Gå ned för trappan nu' och då gör hon det.


Fjånkis hade kräkts lite men som tur var u-t-a-n-f-ö-r valplådan och inte över de små barnen. Man får vara tacksam för det lilla. Hon fick sin första laddning mat och åt med god aptit. 


Sen skulle alla andra ha mat och då blir det ju ett ohemult liv här. Man får tinnitus så det sjunger i öronen. 


Så då passade jag på att gå upp på övervåningen och städa hos skitungarna. Eftersom de nu kan gå (förvisso rör de sig allihop som Thorsten Flick men ändå) så kan man inte bara ställa dem på golvet. Eller jo det kan man men då får man jaga valp sen i en evighet så jag hämtade två korgar där jag la handduk på botten och skitungar ovanpå.



När jag städat fint så la jag tillbaka valparna och det var dags för dem att få lite mat. De har ännu inte fått till någon form av bordsskick direkt.



När man inte orkar äta mer mat går det jättebra att sova i matskålen på resterna.




Efter ett väl utfört arbete gick jag till Mabel, drottingen här på kenneln och fådde mig lite kärlek. Hon gillar mig och jag henne.


Inga kommentarer: