lördag 4 februari 2012

En del är inte riktigt kloka

I kullen som föddes efter Shrek - pojken som stal mitt hjärta, så fanns det en yttepytte flicka som jag kallade Ida. Liten Ida till och med. För hon var var verkligen liten.


                                                    Här är hon exakt 24 timmar gammal


Hon åt och växte. Jag smög åt henne extra köttfärs som hon slukade men hon var minst ändå. När hennes tjocka bröder vägde fyra kilo så vägde hon bara två och ett halvt.


När de fick tänder så upptäckte Larsson något, Ida hade underbett! Det är väry vanligt. Jag var ute i trädgården när Larsson visade mig ungen som lätt kunde drunkna i duschen och jag skrattade så mycket att jag ramlade omkull! Det såg så roligt ut! 


På den här bilden är hon typ nio veckor och du ser att det putar ut lite....




Larsson fick många kommentarer från sina kompisar "Behåll den där, du kan ha 'na som snöskovel i vinter". Men när hon tappade mjölktänderna och de permanenta tänderna kom så försvann underbettet.


Det blev faktiskt lite småsura miner angående just Liten Ida i valpköparledet. Två familjer ville ha henne. Hon bor nu hos familjen C-O och hon heter Molly. Så här snygg var hon precis innan snön föll:




Hon hade brottats med en kompis i leran. 


Nu ska hon få en lillebror. Familjen C-O ska nämnligen köpa en av Fjånkis pojkar. När frun i huset fick en fråga på den här bilden angående att ha två hundar så svarade hon: De får plats i duschen samtidigt!


Jag bara älskar inställningen!

1 kommentar:

Tjillevipp morsan sa...

Glimrande inställning skulle jag vilja säga!