onsdag 29 februari 2012

En överjävlig tisdag (inget för äckelmagade)

Jag vaknade igår av att jag hade ont i magen. Jevflar, det var min berömda magkatarr som gjorde sig påmind. 


Jag har ju lite annorlunda matvanor (äta är tråkigt så jag gör det sporadiskt) och måndagen firades med oxfile och hemgjort vitlökssmör, 50 gram smör blandades med 4-5 vitlöksklyftor. Det var lite för mycket för min mage. 


Jag släpade mig upp i soffan och mådde illa, var på väg att spy flera gånger men det gick över. ML kom med sina två hundar och plockade upp Skräcken och mig så åkte vi till rastgården. Efter en halvtimme undrade jag ifall vi inte kunde åka hem eftersom jag inte mådde bra och när jag vände mig mot bänken som står därinne för att plocka med alla koppel så kom en av hundarna (inte Skräcken faktiskt) i 300 blås och stötte sina framtassar i ryggen på mig.


Då flög jag in i bänken och landade först på borden, sen på sittbänken och till sist på marken. Alltihop på vänster sida. Det gjorde så satans ont att jag låg där, blundade och tänkte "Bara det inte är brutet, bara det inte är brutet......". Jag har brutit högerarmen två gånger så jag har hyfsad koll på hur det känns. Redan första gången så förstod jag att armen var av. Det gör överjävligt ont.


Ännyväjj, jag låg där och hade ont och då kom illamåendet så jag fontänspydde vatten och galla. Heja. Jag försökte resa mig flera gånger och satte mig på bänken men jag var tvungen att lägga mig på marken igen för jag kände att jag höll på att svimma. Så där låg jag i 45 minuter.  


Till slut kunde jag ställa mig upp och släpa mig till bilen, fick skjuts hem till päronen och rasade ihop på deras soffa, spydde en gång till och sov sen. Till halv 8 i morse!


Magen är nu bättre men jag är urlakad kan man säga och öm så in i h-e på hela vänster sida. En litet raffigt köttsår på smalbenet har jag också, fick det när jag flög in i bänken och skrapade benet.

Fy fan vilken dag.


Men nu måste jag piggna på mig för klockan 19 ska jag och några kompisar åka till Solna och gå på en föreläsning av och med Fredrik Steen, hundcoachen.

Inga kommentarer: