söndag 26 februari 2012

Man måste bromsa lite

Jag läser mycket. Böcker, magasin och tidningar. Har alltid gjort det.

För några år sen gav jag mig själv ett köpförbud på böcker. Jag har ett jätteskåp som är proppfullt av böcker och skapligt många kartonger i källaren med fler böcker.

Jag har fått frågan varför jag inte gör mig av med böcker eftersom "Du har ju redan läst dem". Då kontrar jag ned att fråga ifall personen i fråga säljer sina cd-skivor efter en genomlyssning eftersom "Du har ju hört låtarna".

Ännyväjj, jag gillar självbiografier och de finns av blandad kvalité. Jag köpte Bill Wymans bok och tråkades nästan ihjäl av den.

I år kunde jag inte motstå den här.

2 kommentarer:

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Håller med och en del kan man faktiskt läsa en gång till :)

Åh har du kikat in bokrean? Har inte hunnit spana in den än :(

Kennelflickan sa...

Ja absolut, i en del böcker kan jag läsa om bara vissa delar som jag blivit extra förtjust i.

Det enda jag sett av bokrean var i Rimbo, inne på Konsum var det bara barnböcker (på sanning!!) så det var på Ica Rimbo jag hittade Keith Richards bok.