tisdag 14 december 2010

En dåres försvarstal....

Alla har vi ju våra små egenheter. Eller tics.
Själv anser jag att reklamen man får i brevlådan är fina fisken. Så pass att jag vet vilka dagar reklamen delas ut.
På söndagar kommer Liedl och Bauhaus.
På måndagar delar posten ut STORA reklamluntan.
På torsdagar får man ÖB och Rusta.

Ja jag är en tönt. Så pass töntig att på söndagkvällen när jag suckar över att måndagen är på g så blir jag glad igen och börjar klappa händerna när jag kommer på att då får jag reklam. Ja ni hör ju.

Igår var det måndag. JAG FICK INGEN REKLAM! Fattar ni besvikelsen?! Det är ju december och allt och då brukar det vara extra tjocka blaffor man får.
När jag gick till centrum senare för att handla såg jag "min" brevbärare och var på allvar på väg att fråga vad som hänt. Men i sista sekund lyckades jag behärska mig.

Idag har jag haft ett fyra timmars möte i stan och kom hem som ett vrak. Jag hade fått post.





Nu ska jag lägga mig på sängen och mysa. Please do not disturb!

Inga kommentarer: