torsdag 16 december 2010

Köp och släng!

Hemma hos mig finns det tre husdjur. Dessa tre ser till att köphysterin eskalerar i landet.
De förstör saker. Nästan varje dag.
Alla människor har förbrukningsvaror, toapapper, engångsmuggar och sånt.

Här finns det fler saker att lägga till listan:
Dricksglas (fast dem förstör jag alldeles själv - min diskteknik kan kategoriseras som yvig)

Elljusstakar, men hittills i år har jag bara behövt köpa EN ny. Det är rekord!! Men det är väl lagen om alltings jävlighet för i år köper jag inte snygga stakarna för 300 styck utan 38 kronors från Bauhaus.

Hundbajspåsar är tydligen labans att slita sönder en hel förpackning av.


Julgransdekorationer går tydligen också bra att tugga på



Sånt här gör att jag blir lite irriterad när jag läser om "Så mycket kostar ditt husdjur" som olika tidningar slänger in ibland. De listar kostanden för själva djuret och alla tillbehör men aldrig ett ord om att
"Jo sen kommer din gullebebis leva djävulen hemma och förstöra allt det kommer över. And then some"

Men de är rysligt gulliga när de sover :)

Inga kommentarer: