onsdag 29 december 2010

Plänty att göra

Nu när Stora Skräcken bor på kenneln några dagar har jag massor att göra här hemma.

Dagen börjar med ett IKEA-besök. Ny duschdraperistång ska inhandlas. Jag har tur som bor två stenkast ifrån det stora varuhuset. Tänkte se till att vara där strax efter öppning, slita åt mig en stång och rusa mot kassorna.

De som bodde här innan mig hade satt upp en stång med en rejäl ihopknölad bibba dubbelhäftad tejp i var ände märkte jag. När den brakade ner. Och jag blev skiträdd. Trodde att mördaren var på g. 

Varje gång jag duschar blöter jag ner precis hela badrummet.  Jag gör det mesta i livet ganska yvigt. Även duschar tydligen.

Trots att jag bor två stenkast från Ikea har jag varit utan stång i tre-fyra månader.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på. Om det är att jag är blond, lat eller bara lite körd som gör att jag inte kommit mig för att köpe en ny.

Äh, jag gör som vanligt.

Det är den där jävla Marcus Birros fel!

Inga kommentarer: