tisdag 21 december 2010

Saker man missar men kanske inte saknar så där otroligt.

Julfest med jobbet! Nu är det flera år sen jag var på en sån.

Larsson för bövelen, var är min inbjudan?
Eller det kanske inte är så julfestigt med bara två personer och fjorton hundar....

Jag menar att ska man på Julfest med jobbet så finns det saker man faktiskt måste göra för att räknas som en god medarbetare:

För att jag ska smyghångla med nån bakom ett dåligt stängd dörr så krävs ett REJÄLT livsstilsbyte. Kalla mig konservativ men jag känner mig inte så sugen faktiskt. 

Supa omkull då? Det är ju mer eller mindre obligatoriskt. Nja, är numer lite halvkass på det. Och inte heller så sugen på det området heller.

Tala om för chefen att han/hon suger kvastskaft och att en dresserad apa skulle kunna sköta det jobbet bättre med dasspapper och krita är ju en annan höjdare.

Sen avsluta med att inte komma till jobbet nästa dag eftersom man är sjukt bakis, eller har hamnat hos nåt kioskmongo i Hökarängen för att på fyllan och med skum belysning såg han faktiskt ut som Brad Pitt.
Om man kisade.

Som ni mina tre trogna läsare hör så har jag tydligen varit på Julfest med jobbet tidigare :)

Så Larsson, vi skiter i det, ha istället ett God Jul

3 kommentarer:

Lena sa...

Håller med dig Annki, vissa saker såsom julfester med jobbet är bäst att låta tillhöra det förgångna, nåt som tillhör dåtid, blir mindre pinsamt då. Julfest med alla hundarna måste ju annars vara en höjdare, slipper ju ångesten dan efter... "varför skulle jag säga just det". Praktiskt att "tappa" alla bitarna av julskinkan man själv inte vill ha. Bevisen försvinner blixtsnabbt.Själv hoppade jag över min i år. Cateringjulmat och kareokee i tallbohovsskolansmatsal... Shit vad jag ångrar att jag inte gick... not!

Kennelflickan sa...

Haha ja det låter som en bra ide att ha missat just den julfesten :)

El Maco sa...

Äsch! Du har säkert många fler läsare än tre! Du vet att du kan aktivera en funktion som gör att du kan se exakt hur många läsare du har. Tror att den heter Google Analytics eller något liknande!

Marcus