onsdag 15 december 2010

Jasså var det därför!!

Igår skulle jag ju snygga till mig och ta mig till stan. Det där med att snygga till sig gick ju inget vidare....idag förstod jag varför.
När jag slängde mig ur duschen igår så tog jag en tub med ansiktsmask och kladdade in ett rejält lager i hopp om att puffa ut de värsta skrynklorna. Efter 7-8 minuter gnuggade jag runt det som fanns kvar och torkade sen bort överskottet med Kleenex.
Som man ska göra med den här.
Men sen kändes det som om sminket liksom fastnade här och var men jag hade skitbråttom och åkte till stan och såg ut som en femåring som härjat i mammas sminkväska.

Nu tog jag ett bad och måste göra mig till ÄNNU mer eftersom jag ska ut och kolla när brorsan uppträder (vill inte att hans kollegor frågar saker som "Vad fan gör clownen Manne här??!!").
Så jag rotade fram några olika tuber ur skåpet, bl a den jag använde igår.
Det var ingen jävla fukt-mask, det var en peelingkräm!!!! Ingen sån med korn i för det hade jag känt utan sån där enzympeeling. Skitstarkt för fejan så man ska ha den på i två minuter och sen skölja N-O-G-A med iskallt vatten.

Nämen varför då? Man kan ju riktigt pressa in den i ansiktet, gnugga runt och sen låta den sitta där hela dagen. Fascinerande att jag ens HAR ett ansikte idag.

Jag blir lite trött på mig själv ibland.........

Inga kommentarer: