måndag 27 december 2010

När man tänker ett varv till......


För sisådär en femton år sen, när jag hade mina första katter Alice och Sonja (ja, jag ger alla mina djur människonamn) så hade jag en väldigt besvärlig natt då jag satt i soffan och sov.

Jag hade lite svårt att andas nämnligen och upptäckte att om jag satt upp precis vid fönstret så gick det lite bättre.

Nästa dag tog jag mig till doktorn som konstaterade astma och satte mig i en ventilator där jag fick sitta och andas en stund. Sen kom frågestunden och utredningen. Hon blev lite uppgiven märkte jag....:

Doktorn: Så du har två katter, du röker....vad fint hörrö, har du inte heltäckningsmatta också??!!

Jag: Ehhh nej, men jag kan skaffa! (lite humor kan ju lätta upp.....eller rendera en vansinnigt sur blick från doktorn)

Så det konstaterades att jag blivit pälsdjursallergiker och astmatiker. Heja. Fick träffa en allergiexpert från Ks som STARKT rekommenderade att katterna skulle flytta någon annanstans.

Det brydde jag mig inte så mycket om.
Och nu är jag kennelflicka.
Med en egen hund.
Två nya katter införskaffades raskt när de andra två blidde gamla och tacklade av.

Med andra ord; Jag har allergi men allergin har inte mig!

Så nån heltäckningsmatta blir det inte....får fortsätta släppa kläderna där jag står och går.

p.s. Ja jag vet att jag ändå är lyckligt lottad som har en mildare allergi o astma, finns de som inte kan vistas i närheten av lurvbollar.

Inga kommentarer: