lördag 18 december 2010

Hur fan ser vi ut??!!

Har precis landat i soffan efter några smått hysteriska timmar på Älvsjömässan.
Hela den här helgen är det vad som i hundvärlden kallas Stora Stockholm, det är utställningar, uppvisningar och försäljning av tillbehör.

Det slog mig återigen att Majj Lård vad vi hundägare ser ut!
Nu kanske de som sett i mig hundkläder undrar vart jag fick luft ifrån eftersom jag i just de kläderna starkt påminner om en pantburksletare.
Men då är jag u-t-o-m-h-u-s!

Den här tillställningen äger rum inomhus. Både golv, väggar och tak. Varmt är det också.
Så pass varmt att skapligt många hundmänniskor går runt därinne i smutsig t-shirt.
Att använda bh verkar vara en allvarlig förseelse som leder till uteslutning ur Svenska Kennelklubben.
Denna t-shirt matchas bäst med smutsiga byxor. Som är för små.
Eller i mjukisbrallor med uttöjda knän och revor.

Att tvätta håret verkar vara överkurs.
Man bara klämmer in en rejäl papperblomma eller 26 väldigt små spännen.

Jösses.

Ännyväj, jag handlade lite grejor. Eller rättare sagt massor med godis till min redan tjocka hund. Men det är jul.






Sen fanns det saker som verkligen INTE köpte


                          Klicka på bilden så blir den större. Bilden alltså. Pervon!!

Sen kanske nån som begriper nåt kan förklara varför kalvsnopp är dyrare än oxsnopp.

1 kommentar:

Gudrun sa...

Förstår att du är trött efter att ha varit på Stora Stockholm. Men herrejösses vad massa godis du köpt till Jessica Liselott, ska hon äta upp allt själv? Hon kommer att likna en julgris då.

Mattarna och hussarna du beskriver låter som riktiga skitgrisar, äckligt, att man vill visa upp sig så.

Jag var på Stora Stockholm förra året men i år anser jag mig inte ha tid att åka dit. Jag ska gå in på Katarinas sida i kväll och se hur det gick för hennes kennel (om nu Springarna ställde ut i dag).

Ang priset på penisarna så är ju oxpenisen större (tror jag) därför är den dyrare :)