lördag 29 januari 2011

Ajj äm ö pigg - Jäss indiid!

Om man som jag har 26 stycken drickglas, är det då nödvändigt att använda ALLA innan man diskar?

Dito med tolv mattallrikar? Då ska man veta att jag äter mat väldigt sällan. Iallafall hemma.

Är det nån j*vla hamstergen som gör att jag samlar på fulla soppåsar? Det är tydligen sjukt svårt att knyta ihop en soppåse, bära ut den i trapphuset, mörsa in den i sopnedkastet och vinka hej då.

Eller så spar man gammal mat i kylen tydligen. Hittade en äggkartong som gick ut i december.

Nu är Skräcken hemma hos päronen medan jag diskar i omgångar (torkstället blir ju fullt) och slänger sopor i 180. När jag är klar med det ska köksgolvet få sig en omgång eller två.

Just nu skulle det sitta fint med en sambo och ett par ungar.

Så jag har någon att skylla på.....

1 kommentar:

Elisabeth Björck Orvehed sa...

Haha! Kommer du ihåg programmet där två snipiga tanter går runt och städar hos folk som inte sett en diskborte eller dammsugare under hela sin livstid? De besökte en person på Sångvägen som hade en förpackning i kylen (skinka?) som åldersmässigt gick på högstadiet :)