torsdag 27 januari 2011

Skräckens ena kompis

Samma dag som jag skulle åka till kennel Oxundas och titta på valp (det var då jag mötte Skräcken för första gången) så mötte jag en tjej ute på gräsmattan som satt med en goldenvalp. Det visade sig att hon bodde i porten bredvid min. Vi pratade lite och bytte telefonnummer.

När jag sen fick hem min hund så träffades vi dagen efter och våra hundar och vi två har varit kompisar se dess. När Jessie var nio veckor och Alva 13 veckor så åkte vi till Ängsjö med dem så de fick leka på gräsmattan.

                                          Jessie närmast kameran och sen Alva


Förra vintern togs den här bilden och visst är de sig lika?
                                          Även här är Jessie närmast kameran och sen Alva

Deras favoritlekar är desamma som när de var småttar

                                                        Jessie till höger har ett rejält tag i Alva

Det är alltid brottning i grekisk/romersk stil med rejäla tjuvnyp

                                                     

Det är så skönt med andra hundar som man verkligen känner och litar på, de kan leva rövare och till och med säga till varandra att "Nä nu var du hårdhänt" utan att det för den skull blir bråkigt. Sen gör det ju inget när de är så här gulliga ihop :)

1 kommentar:

Elisabeth Björck Orvehed sa...

Underbara bilder. Mysiga hundar.