tisdag 4 januari 2011

Frisk j*vla luft!

Nyss kom vi in från att ha tagit ut hundarna på ängarna. Vi tog ut dem i två omgångar, det är lagom med sju i varje gäng.

Det är generöst med snö här.



Jessie och Filifjonkan grävde en snögrotta.




Oofie är 10 år och sysslar inte med sånt larv. Hon har fullt sjå att tigga godis av Kennelflickan. Hon sätter sig precis framför mina fötter, studsar och skäller "Ta hit godis - jag VET att du har". Och det har jag ju.



Igår åkte jag spark för första gången i mitt liv. Det finns en sån här som blev över från första världskriget eller så. Men det är bra fart på den. Fast man ska nog sparka en dag när man inte har ont i hela kroppen. Så jag siktar på imorgon. Ifall det blir nåt dagsljus då.  Tycker det verkar vara både sol och mån-förmörkelser i parti och minut just nu.


Men nu ska jag till Rimbo och håna lokalbefolkningen! Det ser jag som alltid fram emot.

Inga kommentarer: