måndag 3 januari 2011

Jo det föddes ju ett valpgäng mitt i sommaren också.

Maya hade blivit parad med Colin. Så hon var höggravid när det var värmebölja. Kommer du ihåg värmebölja? Sommar? Du vet årstiden när man inte behöver klä på sig i en kvart innan man går ut. Känns långt borta nu.

Iallafall då. Som sagt så åker jag till kenneln på söndagar. På eftermiddagen.
Så Maya valpade klockan 6 på morgonen of course.

Så här såg det ut när jag kom


Där låg det nio smågrisar. Som skulle ha namn. Jag bestämde att mixa från Emil och Madicken för annars skulle namnen inte räcka till. Var inte så sugen på att kalla någon för Kommandoran eller StolleJocke (även om det i efterhand kanske varit passande).

Det var bara ett problem. De såg exakt likadana ut!! Två stycken skiljde sig från mängden, en mörk pojke som blev Abbe (Madickens kompis) och en liten liten ljus flicka som jag kallade Ida.
                                          Liten Ida 12 timmar gammal.

Eftersom hon var så liten så blev hennes fullständiga namn Liten Ida.

Inga kommentarer: